spot_img
spot_imgspot_img
19.1 C
Vaslui
28-mai-2024

Trenurile românești pe locul 5 în topul UE: Sunt cele mai lente și cele mai punctuale

- Advertisement -

Trenurile de lung parcurs din România ocupă poziția a cincea în topul punctualităţii, potrivit Comisiei Europene. Din cauza stării din ce în ce mai precare a căii ferate, timpii de parcurs au crescut an de an până la valori care se arată a fi greu de nerespectat inclusiv de CFR Călători.

Trenurile de călători de lung parcurs din România se dovedesc a fi unele din cele mai punctuale din Uniunea Europeană depăşindu-le din acest punct de vedere pe cele din Suedia, Marea Britanie şi Franţa – este una dintre concluziile surprinzătoare ale celui de-al patrulea raport de monitorizare a căii ferate înaintat luna trecută de către Comisia Europeană Consiliului şi Parlamentului European.

Din punct de vedere al indicatorului ”pondere a trenurilor cu întârzieri mai mici de 15 minute în total” reţeaua feroviară cea mai performantă este cea a Finlandei (95,4% din trenurile de lung parcurs au avut în 2012 întârzieri mai mici de 15 minute), urmată de cea a Danemarcei (93,5%), Italiei (93,1%), Norvegiei (92,9%) şi României (92,6%). Printre cele mai puţin punctuale trenuri de lung parcurs au fost cele din Ţările de jos şi Germania (78-80%).

Plasarea României în fruntea topului are o explicaţie. ”CFR Călători îşi face mersul trenurilor astfel încât este greu să nu se încadreze în timpi. Dacă spui că un tren între Bucureşti şi Iaşi face opt ore în loc să facă 7 ore vei vedea că trenurile nu vor mai avea întârziere. În ziua în care se va decide că trenul face 24 de ore veţi vedea că punctualitatea va creşte la 100%”, spune Ştefan Roşeanu, fost director general al CFR Călători.

De altfel România se plasează pe ultimele locuri când vine vorba de trenurile de scurt parcurs. Mai prost clasate sunt Belgia şi Ungaria. ”La scurt parcurs este greu de lungit marjele de timp. În plus aceste trenuri nu circulă în regim prioritar, precum cele de lung parcurs”, explică Roşeanu.

Situaţia este recunoscută inclusiv de Guvern. Însă, în afară de această recunoaştere, nu există măsuri concrete de redresare a situaţiei. Trenurile au ajuns să circule de două ori mai încet decât acum 10 ani.

O călătorie cu trenul durează mai mult decât înainte de cel de-al doilea război mondial. Dacă în 1939 timpul de parcurs pentru ­Bucureşti-Buzău era de 1 oră şi 28 de minute, acum aceeaşi rută este parcursă într-un timp mediu de 1 oră şi 51 de minute.

sursa: romanialibera.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.