spot_img
spot_imgspot_img
15.6 C
Vaslui
29-mai-2024

Suma fabuloasă plătită pe „ciotul” de autostradă de 6,5 kilometri de pe Bucureşti-Ploieşti. Când va fi gata

- Advertisement -
Ministrul Transporturilor Dan Şova a declarat vineri că mare parte din cei 6,5 kilometri restanţi din autostrada Bucureşti – Ploieşti vor fi gata în 2014. Afirmaţia sa contrazice datele CNADNR, dintr-un răspuns oficial semnat pe 30 aprilie de şeful CNADNR, Narcis Neaga, şi care arată că nici unul din cei 6,5 kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti nu va fi gata în acest an. Documentul a fost publicat pe un forum de profil. Chiar dacă nu va fi gata, „ciotul” va fi unul foarte scump, calculele gândul pe baza datelor CNADNR indicând un cost mediu, până la finele acestui an, de 32 de de milioane euro per kilometru construit. Spre comparaţie, segmentul din Autostrada Transilvania construit de Bechtel a costat statul român aproximativ 25 de milioane de euro per kilometru. Şova a precizat că există un proces în instanţă în care constructorul italian cere CNADNR o sumă de 90 de milioane de euro. În prezent CNADNR şi antreprenorul JV Pizzarotti&Tirenna Scavi caută împreună „soluţia optimă de finalizare a autostrăzii” Bucureşti-Ploieşti, între km 0 şi km 19,5.

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a făcut vineri referire la revendicările financiare ale constructorului italian, făcându-şi curaj: „o  să ne luptăm cu ei”.

”Trebuie să ştiţi că, din trecut, acolo am moştenit şi un proces de instanţă, în care constructorul cere CNADR vreo 90 de milioane de euro. Ne apărăm, o să ne luptăm cu ei, o să vedem care va fi situaţia. Acolo sunt revendicărifinanciare ale dânşilor care vin din anii 2007-2010, pentru lucrări suplimentare solicitate de autorităţi locale, în general ale statului român, care au produs o mulţime de costuri care dânşii spun că nu au fost acoperite. Noi nu avem aceeaşi opinie cu ei, de asta ne şi judecăm. Ce va stabili instanţa, aceea vom face”, a spus ministrul Transporturilor, într-o conferinţă de presă, la Mediaş.

Întrebat dacă anul acesta se va termina măcar un kilometru din cei 6,5 rămaşi din autostrada Bucureşti – Ploieşti, ministrul Dan Şova a spus iniţial ”mi-e greu să vă răspund”, ca apoi să adauge „cred că o mare parte din ei vor fi gata”.

„Ştiu că, CNADR a declanşat încă de acum trei luni, rediscutarea şi renegocierea contractului cu ei. Ei şi-au asumat construcţia celor 6,5 kilometri şi cred că, fiind vorba de câmpie, cred că o mare parte din ei vor fi gata. Cât exact, o să vedem. (…) Cei 6,5 kilometri vor fi făcuţi şi vom vedea dacă din preţul negociat va mai rămâne ceva care să nu fie realizat, eu sper că nu”, a arătat Şova.

O nouă licitaţie pentru realizarea mai multor ieşiri şi reamenajarea benzilor de siguranţă

Ministrul a anunţat că urmează o nouă licitaţie pentru realizarea mai multor ieşiri şi reamenajarea benzilor de siguranţă, la autostrada Bucureşti-Ploieşti.

În opinia lui Şova, “problema mare” pe Bucureşti – Ploieşti este că proiectul iniţial avea prea puţine ieşiri şi, de asemenea, avea probleme, benzile de siguranţă.

“Şi ăsta reprezintă un nou proiect, deci vrem să facem încă un nod rutier şi să facem nişte reamenajări la benzile de siguranţă, asta o să însemne un proiect nou, o licitaţie nouă, dar nu are legătură practic cu actualul proiect al autostrăzii”, a arătat ministrul Dan Şova.

Pe de altă parte, în răspunsul CNADNR datat aprilie 2014 se arată că în prezent CNADNR şi antreprenorul JV Pizzarotti&Tirenna Scavi caută împreună „soluţia optimă de finalizare a autostrăzii” Bucureşti-Ploieşti, între km 0 şi km 19,5.

În luna ianuarie Dan Şova, care la acea vreme era ministru al marilor proiecte de infrastructură, îşi exprima speranţa că „ciotul“ de 6,5 kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti să fie finalizat anul acesta sau în februarie-martie 2015.

Câţi bani ne costă cei 6,5 kilometri

„Pentru anul 2014, bugetul alocat pentru tronsonul de autostradă Bucureşti-Ploieşti este de 280.144.000 lei (62 milioane de euro). În conformitate cu programul de lucrări aprobat, în acest an nu va fi inaugurat nici un sector de autostradă”, se arată într-un răspuns – semnat de directorul general al CNADNR – la întrebarea ce porţiune din tronsonul de 6,5 kilometri va fi inaugurată în cursul acestui an. Răspunsul CNADNR a fost postat pe portalul forum.peundemerg.ro.

De altfel, suma este menţionată şi în primele 20 de proiecte de investiţii publice în 2014, prezentate în martie de Liviu Voinea, ministrul delegat pentru buget.

În luna martie CNADNR a plătit suma de 22.536.313,34 lei (circa 5 milioane de euro) pentru lucrări executate (pe cei 6,5 km), în perioada septembrie-noiembrie 2013, „iar situaţia de lucrări este în curs de verificare”. De asemenea, datoriile înregistrate la CNADNR sunt în valoare de 25.353.231,40 lei, cu TVA (5,65 milioane de euro), reprezentând obligaţii de plată către Impresa Piazzotti&C Cluj.
Până în prezent CNADNR a efectuat plăţi pentru acest tronson în valoare de 645.406.462,45 lei, cu TVA (143,4 milioane euro), se mai arată în răspunsul semnat de şeful CNADNR.

Astfel că în total, pentru cei 6,5 kilometri, CNADNR ar urma să plătească în total, în acest an, 211 milioane de euro, în aceasta sumă fiind incluşi banii deja plătiţi, plus datoriile restante şi plus banii bugetaţi pentru proiect pentru acest an. Reiese un cost de 32 de milioane de euro per kilometru construit. Spre comparaţie, segmentul din Autostrada Transilvania construit de Bechtel a costat statul român 25 de milioane de euro per kilometru.

Gandul.info

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.