spot_img
spot_imgspot_img
22.9 C
Vaslui
19-mai-2024

Veşti proaste pentru gălăţeni/ Se scumpeşte transportul local de persoane

- Advertisement -

* Primăria Galaţi subvenţionează în acest moment 66 la sută din cheltuielile Transurb, respectiv acoperă 6 milioane de euro din bugetul operatorului public de transport * Societatea de transport vrea să mărească preţul unei călătorii de la 1,5 la 2 lei * Şi firmele private de transport vor să facă o majorare similară


Tariful unic practicat de operatorii de transport public local de persoane din municipiul Galaţi, de 1,50 de lei pe călătorie, a fost aprobat de Consiliul Local în noiembrie 2010 şi de atunci nu a mai fost modificat. Situaţia s-ar putea schimba anul acesta, pentru că SC Transurb a trecut negru pe alb, în bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2014, nevoia creşterii de tarif. Nu e deloc un secret că şi operatorii privaţi sunt interesaţi de majorare.

Buget criticat, dar votat

Critici a stârnit la recenta şedinţă a Consiliului Local bugetul de venituri şi cheltuieli pe 2014 al SC Transurb SA. „Ca şi în anii precedenţi, bugetul acestei societăţi se bazează, în mare parte, de data asta în proporţie de 66 la sută, pe subvenţia de la Consiliul Local. Acolo se găsesc totuşi nişte resurse la îndemâna conducerii societăţii pentru diminuarea acestei subvenţii pe care noi o acordăm an de an, măsuri pe care nu le-am văzut niciodată”, a declarat democrat-liberalul Victor Dobrea.
Bugetul a fost aprobat de aleşi, chiar dacă s-au înregistrat trei voturi împotrivă şi patru abţineri. Din veniturile totale propuse pe anul 2014, de 45,2 milioane de lei, subvenţiile de la bugetul local înseamnă 29,9 milioane de lei. „Veniturile din subvenţii pentru acoperirea diferenţelor de preţ şi tarif se referă la protecţia unor categorii sociale de cetăţeni – veterani şi văduve de război, urmaşii eroilor martiri ai Revoluţiei – şi la gratuitatea biletelor şi abonamentelor”, se arată în documentele care însoţesc bugetul. Societatea precizează că în anul 2014 a prevăzut o diminuare a subvenţiei cu 2,8 milioane de lei faţă de 2013.

Biletul va costa doi lei, în loc de 1,5 lei

„Pentru veniturile obţinute din vânzarea biletelor şi abonamentelor s-a preconizat o creştere prin majorarea tarifelor de transport (bilete şi abonamente) cu 33 la sută”, se arată în nota de fundamentare a bugetului. Directoarea SC Transurb, Genica Totolici, ne-a declarat că tariful propus ar fi de 2 lei, cu 50 de bani mai mare decât cel practicat acum. „În condiţiile în care scade subvenţia, nu putem creşte veniturile societăţii decât dacă majorăm tariful. Alta ar fi situaţia dacă maşinile Transurb nu ar avea aceleaşi trasee şi staţii cu microbuzele a opt transportatori privaţi. Am propus o creştere de tarif şi din câte ştiu la fel au făcut şi operatorii privaţi”, ne-a declarat Genica Totolici.

Profit de 50.000 de lei, în 2014

În buget, societatea şi-a propus cheltuieli totale de 45,2 milioane de lei şi a preconizat o reducere a cheltuielilor cu combustibilii cu 1,4 milioane de lei, prin „reducerea diagramei de circulaţie şi implicit a numărului de kilometri efectuaţi”. Pentru investiţii, societatea a alocat 11,7 milioane de lei, din care 10,3 milioane de lei vin de la bugetul local. Din păcate, investiţiile nu se referă la achiziţia de autobuze sau mijloace de transport. Profitul propus pentru anul 2014 este 50.000 de lei, în condiţiile în care firma a avut în 2013 un profit net de 66.000 de lei. Cheltuielile cu personalul scad, prin reducerea numărului mediu de angajaţi cu aproximativ 47 de persoane, prin externalizarea unor activităţi, precum cea de pază, prin pensionări şi prin reorganizarea activităţii.

Ce spun operatorii privaţi: „Este imperios necesară o creştere de tarif”

Şi operatorii privaţi îşi doresc un tarif mai mare. „Este imperios necesară o ajustare a tarifului, deoarece au crescut toate costurile – salariile, acciza la motorină – dar şi gradul de uzură al maşinilor care au fost luate în leasing. Am făcut demersuri şi sperăm să se accepte un tarif de doi lei călătoria”, ne-a declarat Silviu Cârlan, din partea firmei ACJ Globe Tour.
„Creşterea de tarif este necesară, pentru că ani de zile s-a încălcat legea privind indexarea tarifelor cu inflaţia şi am ajuns în această situaţie. Din punctul meu de vedere este necesară o creştere a preţului, dar Consiliul Local va decide, pentru că este apanajul lui să stabilească aceste tarife”, ne-a declarat Alexandru Ghiţă, reprezentantul Relajcar.

Cititi: http://www.viata-libera.ro/politica-administratie/50934-galati-viata-libera-cotidian-politic-administratie-vesti-proaste-pentru-galateni-se-scumpeste-transportul-local-de-persoane

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.