Atât podul, cât şi tunelul pot fi „proiecte tehnice impresionante”, dar ele nu se justifică, deocamdată, din punct de vedere economic, apreciază fostul premier * „Dezvoltaţi porturile şi navigabilitatea pe Dunăre”, îi sfătuieşte fostul premier pe gălăţeni * Tăriceanu mai propune o Zonă Industrială România – Dunăre, cu accent pe industria auto şi siderurgie
Fostul premier al României, actualul senator liberal Călin Popescu Tăriceanu, a susţinut ieri, la Galaţi, o conferinţă pe tema „Strategia UE a Dunării şi dezvoltarea economico-socială a zonelor dunărene ale României”. Acţiunea, desfăşurată în parteneriat cu Universitatea „Dunărea de Jos” s-a desfăşurat în sala „Aula Magna” a Facultăţii de Mecanică, în prezenţa unui numeros public, format din reprezentanţi ai mediului universitar, economic, social şi politic.
Deocamdată, în materie de poduri peste Dunăre, fostul premier consideră că acum, după finalizarea podului de la Calafat, prioritară ar trebui să fie rebilitarea podului Giurgiu – Ruse. Tăriceanu nu exclude însă şi un nou pod, nu însă acolo unde ar spera gălăţenii… „În al doilea rând, dacă trageţi o linie între Bucureşti şi Sofia, o să vedeţi că linia trece pe la Turnu Măgurele. E cel mai scurt drum pe axa Nord – Sud, care este şi un coridor european de interes”, a declarat Tăriceanu. Acesta a precizat însă că, dacă i se prezintă argumente economice solide, este gata să susţină şi proiectul gălăţenilor.
Până una alta, dezvoltarea porturilor şi a navigabilităţii pe Dunăre ar trebuie să se numere printre priorităţile în materie de infrastructură ale gălăţenilor, apreciază Tăriceanu. De altfel, construcţia şi reconstrucţia porturilor dunărene se află pe primul loc în „Decalogul” întocmit de fostul premier. Pe listă se mai află construirea de silozuri de mare capacitate pentru comerţul pe Dunăre; amenajarea hidrotehnică şi hidroenergetică a fluviului; renaturarea Luncii Dunării; un sistem integrat de protecţia mediului; staţii de epurare pentru toate oraşele dunărene; organizarea turismului în Delta Dunării; dezvoltarea turismului în porturile dunărene; sistem integrat de monitorizare hidrologică şi monitorizare a traficului. Lista rămâne deschisă, inclusiv pentru realizarea unei Zone Industriale România-Dunăre, având industria auto şi industria siderurgică drept axe principale.
Fostul premier a precizat că întâlnirea de la Galaţi este prima dintr-o serie de acţiuni asemănătoare pe care doreşte să le organizeze şi în alte localităţi. La sfârşitul seriei de conferinţe, concluziile ar urma să se tragă tot la Galaţi. Poate până atunci, se vor găsi inclusiv argumentele care să-l convingă pe fostul premier de necesitatea unui pod sau tunel peste Dunăre la Galaţi.