spot_img
spot_imgspot_img
17.2 C
Vaslui
19-mai-2024

Coşmar la ciocnirea a două tramvaie: „Am strigat la oameni să se ţină bine, că e jale”

- Advertisement -

Dintre pasageri, opt au ajuns la spital cu răni sau traumatisme uşoare. Tramvaiul care urca pe str. Arcu a rămas fără curent în urma unui scurtcircuit. „Nu am avut ce face. Întâi, am făcut tot posibilul să opresc tramvaiul. Apoi, când am văzut că nu pot face nimic, am strigat la oameni să se ţină bine, că e jale“, a povestit vatmanul Petru Coca. Reprezentanţii RATP sau ai Primăriei îl contrazic. „Tramvaiul a rămas fără tensiune la reţea, dar avea celelalte sisteme de frânare care pot fi acţionate pe baterie. Mai este şi sistemul pneumatic care blochează tramvaiului“, a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

O tragedie a fost pe punctul de a se produce ieri când două tramvaie s-au izbit violent după ce unul dintre ele a rămas, se pare, fără frâne. În cele două mijloace de transport se aflau aproximativ 150 de călători, după afirmaţiile unuia dintre vatmani. Nouă pa­sageri au avut nevoie de îngrijiri medicale, dar nu au fost răniţi grav. Accidentul a avut loc în jurul orei 13.30, în timp ce un tramvai care circula pe linia 6 urca strada Arcu dinspre Gară către Tarom. La jumătatea dis­tanţei, vagonul s-a oprit şi a început să „alu­nece“ la vale, izbindu-se după 50 de metri de un alt tramvai care circula pe ruta 3, în spa­tele primului. Martorii au spus că s-a auzit o bubuitură puternică.

„Mă aflam într-o maşină şi am văzut cum tramvaiul a scăpat la vale şi s-a izbit de cel din urma lui. A rezultat o bubuitură şi un nor de praf. Apoi, călătorii au început să ţipe şi să coboare speriaţi din tramvaie“, a spus un şofer, martor al accidentului. O femeie care se afla în vagonul defect a spus că vatmanul a ţipat că nu mai are frâne. „Am auzit că o femeie care stătea în tramvai chiar în locurile din faţă a auzit vatmanul spunând că nu mai are frâne şi că trebuie să se ţină bine“, a spus un alt călător. „Eu i-am anunţat că nu mai am frâne şi le-am spus să se ţină bine. Nu am avut ce face. Întâi, am făcut tot posibilul să opresc tramvaiul. Apoi când am văzut că nu pot face nimic, am strigat la oameni să se ţină bine, că e jale“, a povestit Petru Coca, vatmanul din tramvaiul rămas fără frâne. Vatmanul din tramvaiul cu numărul 3, Pavel Popa, a spus că nu a avut ce face. „Am fost luat prea din scurt. Am oprit şi m-am ţinut bine“, a spus Pavel Popa, vatmanul din va­go­nul care circula pe ruta 3.

Vatmanul este angajat de 29 de ani la RATP

La spital au ajuns şase persoane, transportate de mai multe echipaje SMURD, cele mai multe dintre ele aflându-se în tramvaiul 3, care fusese lovit din faţă. „Accidentul s-a soldat cu nouă victime, dintre care trei au refuzat internarea, şi au fost îngrijite la faţa locului de paramedici. Ceilalţi şase pacienţi au fost aduşi la Unitatea de Primire Ur­genţe a Spitalului „Sfântul Spiridon“ de către trei echipaje SMURD şi de o Am­bulanţă. Un alt pacient a venit, ulterior, singur în UPU, solicitând ajutor, iar o femeie a fost dusă direct la Spitalul de Neuro­chirurgie. Pacienţii se află în investigaţii, însă rănile lor nu sunt grave, ei sunt conştienţi şi stabili, au doar o serie de contuzii uşoare, care nu-i pun în pericol“, a declarat conf.dr. Diana Cimpoeşu, medic-şef la UPU-SMURD. Reprezentanţii RATP au declarat că aşteaptă concluziile anchetei pentru a vedea dacă este vina vatmanului din tramvaiului 6 care nu a folosit toate sistemele pentru oprirea tramvaiului sau dacă este vorba de o defecţiune a vehiculului. „Tram­vaiul a rămas fără tensiune la reţea, dar avea celelalte sisteme de frânare care pot fi acţionate pe baterie. Mai este şi sistemul pneumatic care blochează tramvaiului. Vatmanul spune că nu a putut să oprească tramvaiul, urmează să vedem în ce măsură se confirmă acest lucru“, a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. Vatmanul care circula pe traseul 6 este unul dintre cei mai vechi angajaţi din cadrul regiei, fiind salariat RATP din 1984. Acesta ar mai fi fost implicat într-un singur incident în anii anteriori.

Acesta a avut loc în 2007, atunci când vatmanul nu ar fi asigurat va­gonul în depou care s-a pus în mişcare şi a in­trat în coliziune cu tramvaiul din faţă.

Nichita: „Toţi vatmanii trebuie să fie supuşi unor controale“

Accidentul a agitat spiritele şi în Primărie. Oficialii au convocat de urgenţă o întâlnire cu reprezentanţi de la Poliţia Rutieră, Poliţia Locală, RATP şi Primărie şi au decis să înfiinţeze o nouă comisie tehnică. Aceasta va verifica starea celor două vagoane, precum şi modul în care se face instruirea vatmanilor. „Toţi vatmanii trebuie să fie supuşi unor controale şi teste riguroase, nu doar în teoretic şi nu doar în depou. Am dispus ca toţi vatmanii să fie testaţi în mod practic şi să participe la şedinţe de simulare în teren a unor situaţii deosebite, cum ar fi ambuteiajele din trafic, condiţii meteo extreme, manevrarea vagoanelor în rampe sau pante în condiţii dificile. Sunt hotărât să iau toate măsurile necesare în plan administrativ, pentru ca asemenea incidente să nu mai aibă loc, iar toţi responsabilii, de la director general la vatman, să suporte consecinţele“, a declarat primarul Gheorghe Nichita. Şefii din Primărie susţin că accidentul a fost provocat de un scurtciurcuit la reţea. Conform oficialilor, vatmanul din tramvaiul 6 a scăpat vehiculul de sub control şi nu a acţionat la timp sistemele de frânare pentru urgenţe. Celălalt vatman ar fi acţionat conform procedurilor, a blocat tramvaiul rămas de asemenea fără curent electric şi i-a şi alertat pe călători de pericol. Comisia tehnică va face mai multe verificări şi va stabili în ce împrejurări s-a întâmplat accidentul. Aceasta va fi formată din doi reprezentanţi de la Direcţia Tehnică a Primăriei şi profesorul universitar Radu Drosescu de la Universitatea „Gheorghe Asachi“.

Tragedia din Fundaţie provocată de un tramvai scăpat de sub control

Accidentul de ieri s-a produs pe calapodul celui din martie 2011, când un alt tramvai a semănat groază la coborârea din Copou. Vatmanul nu a mai putut opri vagonul şi în zona Fundaţie a spulberat două autoturisme care aşteptau la semafor şi a agăţat alte trei care staţionau pe banda de lângă trotuar, după care s-a oprit într-un autobuz care staţiona şi el la culoarea roşie a semaforului.

În urma impactului violent, şoferul unei Dacii a fost sfârtecat de roţile tramvaiului după ce carcasa maşinii a fost târâtă mai mulţi metri, până s-a rupt în două. Soţia sa, pasager în Dacie, a ajuns la spital în stare gravă. În acest accident, mai mulţi martori le-au declarat poliţiştilor că tramvaiul a rămas fără frâne, dar, în urma unor expertize, concluzia finală în acest caz a fost că vina îi aparţine vatmanului care circula cu viteză. În urma procesului, judecătorii l-au condamnat pe vatmanul Cristian Diaconu la trei ani de închisoare cu suspendare, sub supraveghere.

Andrei DÎSCĂ, Iulia CIUHU, Gabriela TOMA

Cititi: http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/cosmar-la-ciocnirea-a-doua-tramvaie-am-strigat-la-oameni-sa-se-tina-bine-ca-e-jale-fotovideo–32960.html

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.