spot_img
spot_imgspot_img
20.5 C
Vaslui
20-mai-2024

Ponta face pipi pe vasluieni!

- Advertisement -

STRATEGIE Ieri, premierul Victor Ponta a prezentat strategia de dezvoltare a retelei de autostrãzi pentru perioada 2014-2018. Seful Guvernului a anuntat cã este nevoie nevoie de un proiect de lege care sã continã aceastã strategie si care sã o facã obligatorie si pentru guvernele viitoare astfel încât sã nu mai existe sincope în finantarea acestor proiecte. Surprizã: la prezentarea viitoarei retele de autostrãzi, s-a vãzut clar cum sunt favorizate douã mari orase din Moldova, Bacãu si Iasi, care se vor lega de autostrãzi spre Transilvania, în timp ce judetul Vaslui, care are un drum european de importantã strategicã, spre cea mai mare frontierã din estul Uniunii Europene, cu valori ridicate de trafic, nu va primi niciun leu pentru a lega Capitala de Republica Moldova si Rusia. “Din fondurile de dezvoltare regionalã, pot fi finantate douã tronsoane, Sibiu-Brasov si Brasov Bacãu”, a spus Victor Ponta, care a declarat cã “pânã în 2018, putem uni toate regiunile tãrii din fondurile pe care le avem”. Acesta a mai spus cã primele 15 orase, ca mãrime a populatiei, din România vor avea acces la autostrãzi.

Ponta îsi bate joc în mod constant de zecile de mii de votanti ai PSD din judetul Vaslui, uitând de fiecare datã de acest judet când vine vorba de investitii importante. Singura grijã a acestui premier mincinos este sã bage cu forta compania Chevron în judet, peste vointa oamenilor, pe care-i catalogheazã fie ca “înfierbântati”, fie în alte moduri, uitând de fapt cã aceiasi oameni, manipulati de la judet sau de primarii PSD, l-au votat si îl voteazã în permanentã. Nu degeaba Vasluiul se spune cã este judet rosu… Dincolo de toate acestea, trebuie spus cã ieri, Ponta a prezentat gândirea sa despre sistemul de autostrãzi din România. În acest moment, în tara noastrã sunt contruiti doar 550 de kilometri de autostradã, însã pânã la finalul anului se sperã sã se realizeze încã 80 de kilometri. Victor Ponta a prezentat si harta cu proiectele prioritare care ar trebui sã fie continuate pânã în 2015 si cum va arãta structura de autostrãzi a României la nivelul anului 2022, hartã de pe care Vasluiul este sters din start, desi aici existã cea mai mare vamã din estul Uniunii Europene. Banii pentru autostrãzi vor proveni din patru surse de finantare: fondurile europene de coeziune (3 miliarde de euro în perioada 2014-2020), fondurile europene pentru dezvoltare regionalã (1,8 miliarde de euro în perioada 2014-2020), fonduri de la buget colectate din acciza la combustibil estimate între 750 de milioane si un miliard de euro anual, fonduri private dar si de la buget pentru autostrãzi în concesiu si parteneriat public-privat, cu restrictia ca participatia statului sã nu depãseascã 49% astfel încât sã nu fie nevoie de cresterea deficitului bugetar.

Vasluienii, mari iubitori de rosu. Când se vor lecui, oare?

La o primã vedere, se vede clar cum judetul Vaslui, un izvor nesecat de voturi pesediste – aici, în jur de 70-80% din voturi merg, de 20 de ani, într-o singurã directie – este “uitat” de Ponta, care refuzã orice intentie de dezvoltare economicã în aceastã zonã. Planul Guvernului Ponta de a construi autostrãzi se bazeazã inclusiv pe fondul creat de noua accizã de 7 eurocenti, din cauza cãreia Traian Bãsescu a amenintat cã va trimite proiectul înapoi în Parlament în cazul în care nu se va renunta la ea.

“Vom avea între 750 de milioane si un miliard de euro anual din acciza la combustibil pentru constructia de autostrãzi. Parlamentul si Guvernul urmeazã sã decidã în fiecare an în ce directie alocã aceastã resursã suplimentarã”, a spus Ponta. O serie de tronsoane au deja finantarea asiguratã: Nãdlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Sebes-Sibiu, Sebes-Turda, Turda-Târgu Mures. Cele 3 miliarde din fondurile de coeziune vor fi utilizate pentru tronsoanele Ungheni-Iasi-Târgu Neamt, Roman-Bacãu, Pitesti-Râmnicu Vâlcea, Bucuresti-Alexandria, Craiova-Calafat. Fondurile de dezvoltare regionalã vor asigura banii pentru Sibiu-Brasov si Brasov-Bacãu. În regim de concesiune sau în parteneriat public-privat ar urma sã fie construite tronsoanele Surplacu de Barcãu-Gilãu, Pitesti-Craiova, Ploiesti-Cormarnic si Cormarnic-Brasov. “Acesta din urmã îl consider un proiect crucial pentru aceastã guvernare, nu pentru cã este destinatia turisticã a bucurestenilor, ci pentru cã este un drum cu trafic mare si leagã sudul tãrii de Transilvania”, a declarat Victor Ponta. Vasluienii sã stea linistiti. Nu vor fi niciodatã în vederile premierului!

Proiectele prioritare ale judetului Vaslui zac în sertarele Ministerului Dezvoltãrii Regionale

În timp ce Ponta se laudã cu proiectele sale de autostrãzi, marea lor majoritate în zona de vest a tãrii, acolo unde PSD nu este iubit deloc!, sunt proiecte mari de investitii care zac prin sertarele unor ministri pesedisti. Este vorba de modernizarea DN 26 Galati-Murgeni, cu o lungime de 68,41 km, având o valoare estimativã de 83,5 milioane de euro; modernizarea DN 28 Iasi – Albita, cu o lungime de 105,9 km, având o valoare estimativã de 160 milioane de euro; varianta de ocolire Bârlad, cu o lungime de 11,37 km, având o valoare estimativã de 66,6 milioane de euro; varianta de ocolire Husi, cu o lungime de 14,8 km, cu o valoare estimatã la 75,1 milioane de euro; varianta de ocolire Vaslui, cu o lungime de 14,94 km, cu o valoare estimatã la 33,2 milioane de euro. Ce se va alege de aceste proiecte? Praful, pentru cã judetul Vaslui si locuitorii de aici sunt vãzuti de Ponta si acolitii sãi doar o masinã de voturi, bine unsã de Buzatu, Mihalachi si alti lideri politici din acest judet. Cea mai mare grijã a premierului este cum sã aducã mii de jandarmi din toatã tara, sã batã pe toti cei care se împotrivesc companiei Chevron si, probabil, sã-i trimitã sã construiascã mãretul canal Bucuresti-Dunãre.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.