spot_img
spot_imgspot_img
13 C
Vaslui
21-mai-2024

Aeroportul Bacău stă la mâna noilor proprietari ai Blue Air

- Advertisement -

Conducerea Aeroportului a demarat discutiile cu noul proprietar. Sãptãmâna aceasta are loc prima întâlnire privind soarta Aeroportului.

Claudiu TãNÃSESCU

Compania Blue Air s-a vândut la sfârsitul sãptãmânii trecute. De destinele acesteia sunt legate si cele ale Aeroportului International “George Enescu” Bacãu. Pe de o parte pentru cã peste 90% dintre cursele care opereazã în Bacãu sunt ale Blue Air, iar pe de altã parte pentru cã este recunoscut deja ca un esec de cãtre Consiliul Judetean contractul de modernizare cu societatea Blue Aero, unde actionar majoritar este Blue Air.
Noul proprietar Blue Air este compania Airline Management Solutions, o societate româno-belgianã, înfiintatã la mijlocul lunii aprilie.

Compania plãteste cash 9 milioane de lei, putin peste 2 milioane de euro, din care 6 milioane de lei au fost achitate în avans, reprezentând plãti urgente. Suma reprezintã contravaloarea brandului, operatiunilor si bazei de date de pasageri. Transferul acestora va avea loc în maximum 30 de zile. Tranzactia nu include activele imobiliare ale companiei. Potrivit Casei de Insolventã Transilvania, noul proprietar va plãti garantii bancare suplimentare de 5.000.000 euro pentru eliberarea cash-ului colateral. Alte 28 de milioane de euro reprezintã suma pentru obligatiile ulterioare, mai exact pentru asigurarea curselor pentru cei care deja si-au luat bilete de avion la operatorul low cost.

Vestile de la noul proprietar al Blue Air sunt asteptate si în Bacãu, deoarece compania este principalul operator pe aeroportul nostru. “Am înteles cã noul proprietar este de acord si cu o eventualã preluare a participatie la Blue Aero, firma care si-a adjudecat contractul de concesionare si modenizare a Aeroportului Bacãu – a declarat Oana Chelaru, directorul general al Aeroportului International “George Enescu” Bacãu. Toate aceste intentii sunt însã neangajante pânã când nu ne vom întâlni si nu vom vedea exact situatia. Trebuie sã ne asezãm la aceeasi masã si sã dicutãm. Noi am avut numeroase dicutii si am înaintat adrese Casei Transilvania în momentul când Blue Air s-a scos la vânzare si am prezentat exact situatia de la Bacãu. Sunt însã mai multe etape care se iau în calcul. Prima a fost vânzarea Blue Air si stim cã si noi am fost si suntem în discutii cu noul proprietar. Abia sãptãmâna aceasta vor începe discutiile dintre noi si noii proprietari Blue Air, la initiativa noastrã, pentru cã vrem sã stim în ce ape ne scãldãm”.

Lucrãrile la Aeroport, departe de ceea ce ar fi trebuit sã fie

În septembrie anul acesta expira contractul prin care lucrãrile de modernizare la Aeroport trebuiau finalizate. Pânã acum, din ambitiosul proiect s-au realizat organizarea de santier, devierea retelelor utilitare, lucrãri la garajele de utilaje, începutul canalizãrii, începerea noului turn de control, groapa pentru noul terminal si, cel mai important lucru, platforma de îmbarcare-debarcare. Blue Aero avea obligatia sã realizeze în 30 de luni investitii de minimum 45 milioane de euro, având un drept de concesionare de 35 de ani. Lucrãrile de modernizare includeau un terminal nou care sã permitã procesarea a 450 pasageri pe orã, modernizarea pistei de decolare, modernizarea cãilor rulante din aeroport, platforma pentru spatii de parcare si operare la sol, drumuri interne sau parcare nouã cu 300 locuri. Cursele din Bacãu sunt importante pentru Blue Air, deoarece aici este a doua bazã din tarã, dupã Capitalã. Din cei un milion de pasageri anuali, 400.000 se îmbarcã/debarcã din Bacãu. În prezent, Blue Air opereazã zboruri cu opt aeronave, cãtre 30 de destinatii europene cu plecare din Bucuresti, Bacãu si Sibiu.

ziaruldebacau.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.