spot_img
spot_imgspot_img
15.6 C
Vaslui
20-mai-2024

Sute de mii de amenzi rutiere rămân neîncasate

- Advertisement -

Estimarea îi aparţine premierului Victor Ponta, care a reiterat ieri ideea confiscării autoturismelor şoferilor care depăşesc cu mult viteza legală. Secretarul Comisiei de la Veneţia încurajează România să renunţe la articolul din Constituţie care îngreunează confiscarea bunurilor private.

Premierul Victor Ponta a declarat, ieri, că în România există sute de mii de amenzi rutiere neîncasate, el acuzând faptul că acest lucru se întâmplă pentru că cei sancţionaţi nu păţesc nimic dacă nu plătesc amenzile. „Avem un sistem în care nu păţeşti nimic, te mai duci pe la instanţă, nu se ridică permisul dacă nu-ţi plăteşti amenda… Cred că avem sute de mii de amenzi neîncasate”, a spus Ponta. El a arătat, răspunzând unei întrebări, că se îndoieşte de faptul că în România ar putea fi introdusă amendarea în funcţie de venit. „Până la urmă, un om e periculos că merge cu 250 de kilometri pe oră şi dacă e şomer, şi dacă e milionar, tot aia e. Problema e că, dacă e milionar, plăteşte rapid amenda şi merge din nou. Şomerul nu o plăteşte deloc”, a spus Ponta. El a reiterat ieri că, în opinia sa, celui care merge pe autostradă cu 250 de kilometri pe oră ar trebui să i se confişte maşina. „Că altfel ce fac, îţi dau amendă de câteva sute de lei şi cel care are o maşină de sute de mii de Euro nu-l interesează, merge din nou. Mai dă şi în instanţă şi mai se plimbă încă un an de zile”, a mai spus Ponta.

Exemplul Bulgariei

Thomas Markert, secretarul Comisiei de la Veneţia, a declarat ieri că recomandarea instituţiei sale este de ştergere din Constituţie a articolului referitor la garantarea proprietăţii private. „Recomandarea noastră este ca în privinţa articolului privind garantarea dreptului la proprietate să fie cel puţin ştearsă această propoziţie (n.r. – care afirmă că se prezumă caracterul licit al dobândirii averii)”, a spus Markert, care a dat şi exemplul din Bulgaria, unde Comisia de la Veneţia a avizat procedura specială de confiscare a proprietăţilor acelora care nu au putut justifica averea şi neconformitatea acesteia cu venitul declarat. De asemenea, întrebat despre opinia premierului Victor Ponta privind posibilitatea confiscării maşinilor şoferilor vitezomani care sunt surprinşi circulând cu peste 200 kilometri la oră, Markert a răspuns că, în cazurile extreme, o astfel de măsură este justificabilă, deşi în ţările europene nu există o practică a confiscării maşinilor pentru încălcările Codului Rutier. „Cred că în alte ţări este posibil să fie confiscat instrumentul unei infracţiuni, dar de obicei nu este confiscată maşina unui şofer care încalcă Codul rutier, deoarece astfel de încălcări sunt foarte frecvente. Dar în acest caz extrem mie mi se pare justificabilă (n.r. – confiscarea), nu cred că ar fi o problemă din punctul de vedere al standardelor europene”, a afirmat Markert. El a arătat că nu e nicio problemă de drept privind ridicarea temporară a maşinii unui vitezoman de către poliţişti, însă este un subiect de dezbatere dacă în ultimă instanţă judecătorul poate hotărî confiscarea maşinii.

„La Interne avem un garaj de maşini furate”

Premierul Victor Ponta a declarat, ieri, la dezbaterea organizată de Forumul constituţional, că este dispus să fie luat de guler şi „dat afară din biroul de premier” pentru ideea de a se facilita printr-o prevedere constituţională confiscarea maşinilor provenite din infracţiuni.
Premierul a mai menţionat că este necesară modificarea legislaţiei în ceea ce priveşte proprietatea şi în cazul unor situaţii în care bunurile confiscate să poată fi valorificate înainte de finalizarea procesului în instanţă. „Avem situaţii în practică, acum de exemplu maşinile furate sau introduse prin contrabandă nu le poate valorifica Ministerul de Interne, stau într-un garaj la minister 4 ani, 5 ani, 7 ani, cât durează procesul şi practic nu mai au nicio valoare în momentul în care se termină procesul. În toate ţările UE maşina se valorifică şi dacă cumva după 5 -6 ani este achitat inculpatul, statul îl despăgubeşte, dar noi acum la Interne suntem un fel de garaj de maşini furate”, a susţinut Ponta.
Premierul a admis, totodată, că în acest moment există şi o lege privind exproprierile, dar care nu-şi produce efectele scontate. „Eu vreau să vă spun câţi ani s-au pierdut şi câţi ani se pierd. Avem de exemplu conducta de conexiune de gaze cu R. Moldova. Pentru 14 km am stat trei ani, că trece conducta şi tulburăm vacile care pasc pe acolo. Cu Bucureşti-Constanţa am stat patru ani. Avem de adus zăcăminte, gaze, petrol din Marea Neagră. Ce facem, iar stăm patru ani până convingem pe nu ştiu care că terenul lui nu face un milion de euro? Să nu credeţi că cineva în Occident şi-a făcut autostradă şi mari lucrări de infrastructură…până la urmă terenul era al cuiva, nu?”, a spus Ponta.
- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.