spot_img
spot_imgspot_img
13 C
Vaslui
21-mai-2024

Micile detalii ce nu trebuie omise când se alege agentia de turism

- Advertisement -

Falimentele rãsunãtoare ale unor agentii de turism, precum Premium Holidays, Alibaba Tour sau Tunisiana, sanctiunile aplicate de autoritãti sau retragerea licentelor au trezit suspiciuni în rândul turistilor si a devenit deja o banalitate sã întrebi cunoscutii dacã agentia cu care vei cãlãtori este de încredere.

Din pãcate, existã cazuri în care clientul se pãcãleste singur, sub mirajul superofertelor. În goana dupã chilipiruri, uitã sã-si mai punã câteva întrebãri de bun-simt. Prin urmare, turistii nu trebuie sã aleagã niciodatã oferta unei agentii care, desi identicã cu a altora (acelasi produs – destinatie si hotel), este cu mai mult de 100 de euro mai ieftinã/pachet. Nu existã asemenea diferente mari, turistul având în fatã primul indiciu care trebuie sã-i  punã oferta sub semnul întrebãrii.
Odatã aleasã agentia, se recomandã o minimã documentare despre aceastã si, în cele din urmã, o vizitã, absolut necesarã, la sediu. Existenta unui site, a unui cont pe retelele de socializare sau prezenta în diferite agregatoare de turism sunt indicii cã agentia respectivã desfãsoarã un minimum de activitate. Nu trebuie eliminate din documentare nici impresiile turistilor care au cãlãtorit cu respectiva agentie, iar internetul este plin de binevoitori care si-au exprimat opiniile.

Tot pentru a nu avea surprize, asigurati-vã cã agentia are licentã de turism, brevet, politã de asigurare în caz de insolvabilitate sau faliment, toate în curs de valabilitate. Acest lucru înseamnã cã au fost verificati de autoritãti. Detaliile de mai sus le puteti gãsi pe paginile de internet ale agentiilor, care au obligatia prin lege sã le înscrie la rubrica contact. Lipsa acestora poate genera semne de întrebare. De altfel, licenta si brevetul de turism trebuie afisate la vedere în agentie, lipsa lor impunând, de asemenea, sã vã dea de gândit. Faptul cã agentia este parte a unui grup national sau international, francizã a unui turoperator important, constituie un plus.

Trebuie retinut cã marii turoperatori îsi comercializeazã produsele prin agentii de turism revânzãtoare. În cazul în care se achizitioneazã un pachet de la acestea din urmã, trebuie retinut cã pretul trebuie sã fie întotdeauna identic cu cel practicat de turoperator. Pentru o verificare, cereti sã vi se comunice numele turoperatorului – revânzãtorii au aceastã obligatie.

Un alt lucru demn de luat în calcul când alegi agentia cu care veti merge în vacantã este apartenenta la Asociatia Nationalã a Agen­tiilor de Turism (ANAT) si IATA. Afilirea la aceste organizatii reprezintã o garantie.

Ultimele, dar nu cele mai putin însemnate, sunt recomandãrile prietenilor si cunostintelor care au beneficiat de serviciile agentiei al cãrui pachet vreti sã-l contractati. De multe ori, fac diferenta.

Dacã toti acesti pasi mentionati mai sus au fost parcursi, înainte de a semna orice document, turistii trebuie sã se asigure cã au înteles oferta si clauzele contractului, pentru a nu exista loc de interpretare. În mod normal, agentul de turism are toate rãspunsurile la întrebãrile turistului, dar dacã nu sunteti lãmurit, nu finalizati achizitia.

capital.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.