spot_img
spot_imgspot_img
22.9 C
Vaslui
19-mai-2024

Cum se dã afarã un neascultãtor manager de muzeu si cum se face de doi bani o institutie de culturã

- Advertisement -

Am avut o experientã urmuzianã. Cinci membri ai unei comisii de evaluare au zgârmat, timp de aproape 2 ore, în 12 luni de muncã muzealã nu doar a mea, ci a unui colectiv de profesionisti, dupã care mi-au dat o notã cu multe franjuri: 5,89. Ceea ce înseamnã cã activitatea mea/a noastrã din anul amintit a fost una penibilã!

Nu sunt în postura de a mã autoevalua, dar sunt în postura sã spun cã Muzeul de Artã a fost în centrul vietii culturale timisorene si mã simt ofensat cã o comisie fãrã niciun manager de muzeu, o comisie cu doi bucuresteni speciali adusi pentru a mã demite, o comisie cu alti doi afoni vizual (dacã se poate spune asa) îsi bate joc nu numai de munca noastrã, ci si de buna noastrã credintã si naivitate!

Mã simt ofensat fiindcã unul dintre membrii comisiei nu are habar nu ce facem la Muzeul de Artã, ci unde se aflã Muzeul de Artã (Domnul Cãtãlin Bãlescu, din Bucuresti), iar alti doi nu au vãzut mai mult de 1 bucatã expozitie (Domnii Adrian Neg0itã si Miodrag Milin). Iatã de ce am folosit epitetul „urmuzian”!

În anul 2012 la Muzeul de Artã Timisoara au fost organizate 22 de expozitii dupã cum urmeazã: una a unui artist român din Suedia, una colectivã din Serbia, una din Germania, una a celui mai important sculptor din Mexic, una din Austria; trei nume mari ale artelor românesti: Tuculescu, Romul Nutiu, Stefan Bertalan; una despre creatia marelui arhitect, Horia Creangã, douã expozitii de la Brukental. Alãturi de Salonul Anual al Artistilor plastici, alãturi de alte expozitii ale unor artisti timisoreni. Ca o realizare unicã, la nivel national, as sublinia doar cã Proiectul de educatie muzealã Seniori ghizi în Muzeul de Artã Timisoara, coordonat de Domnul Marius Cornea, a devenit caz de bunã practicã în progamul european ASLECT. De asemenea, acest proiect a fost selectionat de Volonteurope pentru a reprezenta România în raportul anual pe 2012

Numai Tuculescu, Nutiu si Bertalan sã fi fost, si tot era de ajuns! La banii pe care i-am avut!
Sincer, cred cã sunt un idiot: în loc sã mã fi chivernisit, i-am rugat pe cîtiva dintre prietenii si cunoscutii mei sã mã ajute. Asa cã, din cele 22 de expozitii, 15 expozitii au fost organizate fãrã a cheltui bani publici pentru transport sau asigurãri.

As fi foarte curios sã stiu cum au punctat membrii comisiei „penibila” agendã culturalã în 2012, când, de la buget, au fost finantate doar o treime din expozitii.

Unul dintre cei doi bucuresteni e rector al Universitãtii de Arte Plasice, altul e un om de finã formatie intelectualã. Ce i-o fi determinat, oare, sã aibã orbul gãinilor?

Domnul David, fost profesor la Facultatea de Arte din Timisoara, oare sã fie de pãrere cã 2012 a fost, la Muzeul de Artã, un an penibil? Nu a spus nimic la interviu. Putea sã o facã si îi rãspundeam.

Domnul Miodrag Milin, pe care nu l-am zãrit prin Muzeu de vreo 3-4 ani, oare cum le va explica celor care îl vor întreba despre nota acesta? Nu va putea rãspunde, la fel cum nu va putea rãspunde de ce a fost nevoit sã pãrãseascã Memorialul Revolutiei, desigur!

Pe Domnul Cãtãlin Bãlescu îl înteleg oarecum, fiindcã, în postura lui administrativã, poate fi usor presat. Deocamdatã, Domnia sa, deocamdatã, s-a ferit sã fie un nume în picturã, însã nu e exclus cã se va afirma ca docilissim membru al unor comisii demolatoare…

Pe Doamna Demetrescu însã, mãrturisesc, nu o înteleg! Dupã ce ai fãcut un doctorat cu Plesu, dupã ce ai scris în „Dilema”, se cuvin mãcar câteva milionimi de dileme.

Doamna Demetrescu, chiar nu ati înteles cã ati luat parte la o executie politicã?

Chiar nu a înteles cã au jucat penibilul rol al „dezamãgitilor” fiindcã opiniile mele politice nu corespund cu cele ale actualei Puteri?

Chiar nu au înteles cã, în spatele acestei executii, se aflã chiar presedintele Consiliului Judetean Timis, Titu Bojin?

Chiar nu au înteles cã, dacã, dupã schimbarea de regim de la CJT, as fi trecut în barca Domnului Bojin, nu ar fi fost nevoie de ei, as fi avut parte de o comisie hipercorectã si as fi luat o notã glorioasã de peste 9?

De la nota peste 9 de anul trecut, obtinutã în fata unei comisii din Timisoara, oare ce s-a schimbat atât de penibil în Muzeul de Artã?

Explicatia e foarte simplã: de fapt, am primit nota asta fiindcã am scris pe blog si în presã exact ceea ce cred eu cã trebuie gândit si scris!

Si cred cã am fãcut bine pentru cã îmi este mai mai fricã de mine si de ce ar spune persoanele pe care le admir decât cã mã poate da afarã dr. Bojin!
EVZ.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.