spot_img
spot_imgspot_img
14.4 C
Vaslui
29-mai-2024

Transportul public, gratuit în România?

- Advertisement -

Ar putea deveni transportul public gratuit în România, pe modelul unor orase europene? “O întrebare foarte grea, la care nu voi sti sã rãspund nici anul acesta si nici anul viitor. Nu pentru cã nu mi-as dori ci, pur si simplu, acest lucru implicã o adevãratã desfãsurare de forte. Nu cred cã suntem pregãtãti. Cel putin nu acum”, vine rãspunsul sincer al unui reprezentat din industria localã de transport public.

Exemplul adus în discutie este, bineînteles, capitala Estoniei unde, de la începutul acestui an, transportul public este gratuit pentru rezidentii capitalei si pentru elevi si studenti, indiferent de localitatea de resedintã a acestora.

Conform ultimelor statistici oferite de municipalitatea din Tallinn si fãcute public la un eveniment organizat recent la Sibiu, dupã primele sase sãptãmâni s-au înregistrat cu 10% mai multi cãlãtori cu autobuzul, tramvaiul si troleibuzul. Aceastã situatie a fãcut necesarã mãrirea frecventei si a numãrului de vehicule pe rutele cu cea mai mare crestere a numãrului de pasageri.

De asemenea, peste 4.000 de persoane s-au înregistrat ca rezidenti ai Tallinn-ului, crescând astfel si încasãrile la bugetul primãriei.

“Ipotetic vorbind, o astfel de decizie, luatã la nivelul marilor orase din România, ar elimina blocajele în trafic si ar conduce, probabil, la scãderi ale vânzãrilor de autoturisme”, adaugã, “mai în glumã, mai în serios”, acelasi reprezentant din industria de transport.

Din ce în ce mai aglomerate si mai poluate, zonele urbane si periurbane ale tãrilor europene se confruntã astãzi cu necesitatea de a dezvolta sisteme de transport integrate, cu infrastructura aferentã, care sã corespundã principiilor mobilitãtii durabile. Acestea trebuie sã ajungã sã respecte orientãrile Uniunii Europene în ceea ce priveste protectia mediului, rãspunzând în acelasi timp si problemelor sociale.

Dezvoltarea unor asemenea sisteme de transport în cazul României întâmpinã însã o serie de obstacole, iar cele legate de cadrul legislativ sunt printre cele mai presante.

În lipsa unor autoritãti de transport functionale si a unei legislatii coerente si în acord cu cea a Uniunii Europene, legãturile dintre orase si zonele înconjurãtoare se realizeazã rudimentar, în detrimentul cãlãtorului, creînd implicit dezavantaje de ordin social si economic în dezvoltarea întregii zone.

evz.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.