spot_img
spot_imgspot_img
22.9 C
Vaslui
19-mai-2024

DEZASTRU. Inca putin si te poti ineca in gropile din drumurile naţionale care trec prin oraş

- Advertisement -

In Bucium sau spre Tomeşti e ca după bombardament. Gropile plombate în băşcălie dimineaţă arătau după-amiază ca şi cum nu ar fi fost astupate

Tronsoanele de drumuri naţionale de pe raza municipiului nu fac excepţie de la piesajul unui oraş prăfuit, cu o infrastructură distrusă. Ieşirile din oraş spre Vaslui şi spre Tomeşti arată ca majoritatea străzilor din oraş, înţesate de gropi, cu cratere în reţea care-i obligă pe şoferi să intre pe contrasens şi să micşoreze viteza pentru a nu-şi strica maşinile. Drumul naţional DN24 din Bucium spre Poieni arată deplorabil, iar şoferii au ajuns la capătul răbdării. „Fac naveta aproape zilnic pe Bucium, dinspre Păun. Abia mi-am schimbat bieletele la maşina şi iar îmi trăncăne la roţi din cauza gropilor. Uneori rişti să te tamponezi frontal cu cei de pe contrasens, care se feresc în ultimul moment de gropile de pe sensul lor. E jale, nu alta. Şi asta durează de mai bine de o lună de zile, aici pe Bucium. Cel mai spart este pe porţiunea dintre rond Bucium şi Păun, sunt gropi în care rişti să rămâi acolo cu planetara ruptă dacă intri mai cu viteză“, ne-a mărturisit un ieşean revoltat.

Mare le-a fost surpriza şoferilor când i-au văzut ieri la treabă pe muncitorii de la Drumuri Naţionale. Aceştia au plombat gropile mai adânci însă până seară, drumul arăta la fel de prost. Toată piatra montată cu grijă în craterele de la ieşirea din oraş era împrăştiată. Şi pe drumul DN28 înspre Tomeşti asfaltul este aproape invizibil. Gropile au ajuns să depăşească un metru jumătate şi să atingă peste 10 centimetri în adâncime. Circulaţia auto se desfăşoară cu mare dificultate din cauza drumului împânzit de cratere care apar la tot pasul.
Directorul DRDP: „Din cauza ploilor au mai apărut gropi“

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi, instituţia responsabilă de reparaţii pe cele două tronsoane, susţine că vremea nefavorabilă din ultima perioadă este de vină pentru starea drumurilor. Conducerea instituţiei a preferat să facă reparaţii până acum cu plombe provizorii care dispar chiar şi după două zile. De săptămâna viitoare ar trebui să înceapă lucrările serioase de plombare atât pe zona spre Păun, cât şi cea de la bariera Tomeşti. „Înspre Târgu Frumos-Ruginoasa este frezat, am acoperit în proporţie de 90% ce am frezat. Acum am frezat şi în Hârlău. DN28 este predat constructorului de la UMB pentru reabilitare şi probabil de luni sau marţi când permite vremea am dat ordin de începere de la Vulturi spre Poieni. Până atunci am echipe acolo care fac lucrări provizorii la gropile care au apărut în zona Motelului Bucium. În zona spre Tomeşti am făcut un rând de frezări şi plombare, dar din cauza ploilor au mai apărut gropi şi voi trece acolo să fac întreţinere“, a declarat Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iaşi.

În mod paradoxal, întreţinerea drumurilor naţionale din judeţ se face cu bani grei, prin intermediul patru contracte de lucrări. Unul dintre ele vizează furnizarea mixturii asfaltice stocabile pentru lucrările de plombare pe care DRDP le face în regie proprie. Al doilea contract a fost abia scos la licitaţie şi presupune lucrări pentru întreţinerea periodică a drumurilor cu straturi rutiere foarte subţiri. Valoarea acordului cadru care expiră peste doi ani se ridică la 31,8 milioane de lei pentru toate judeţele regionalei. Un alt contract care a fost scos la licitaţie vizează tot lucrări de întreţinere, însă prin aplicarea de tratamente executate la rece care ar costa încă 6,4 milioane de lei. În cele din urmă, al patrulea contract este pe punctul de a fi semnat şi vizează întreţinerea pe timp de vară a drumurilor în următorii doi ani. Pentru drumurile din judeţul Iaşi s-a estimat suma de 23 milioane de lei, iar valoarea licitată ar fi una apropiată. Conducerea DRDP susţine că toate aceste contracte nu se suprapun, ci din contră se completează. „Ar fi mai greu de urmărit dacă este un singur contract. Ar fi un ghivechi. În felul acesta, noi avem pe capitole. Lucrările nu au cum să se suprapună, s-a evitat suprapunerea“, este de părere directorul Laicu.

Şi betonierele sunt vizate de noul regulament pentru traficul greu
Reprezentanţii Primăriei fac paşi mici, dar siguri în planurile de scoatere a traficului greu din municipiu. Oficialii au anunţat încă de anul trecut că vor interzice circulaţia camioanelor pe străzile din oraş, însă până acum au avansat doar în discuţii. Ultimul demers în acest sens a fost făcut săptămâna trecută atunci când edilii au stabilit împreună cu Poliţia şi cu Inspectoratul de stat în Construcţii să întocmească o expertiză a tramei stradale. Prin această analiză ar trebui verificate aspecte precum vechimea infrastructurii rutiere, un plan de reparaţii şi unul pentru securizarea traficului rutier. „Nu vrem să mai distrugem strada. În mod normal, dacă pun în spatele cuiva un sac de trei ori greutatea lui, îi rup spatele. Aşa se întâmplă şi cu infrastructura rutieră“, a menţionat viceprimarul Mihai Chirica. Această analiză va face parte din viitorul regulament de organizare a circulaţiei din municipiu care, deocamdată, este încă în faşă. Edilii vor să interzică traficul greu pe străzile din oraş atât pentru şoferii care tranzitează oraşul, cât şi pentru riverani.

Astfel, vehiculele cu o greutate mai mare de 7,5 tone pe osie nu vor mai putea circula pe acele străzi care nu pot suporta o astfel de încărcătură. „Dacă prin proiect, prin prescripţiile tehnice, o stradă, indiferent unde se află ea pe raza municipiului, nu poate suporta o greutate mai mare decât cea prevăzută prin proiect vom introduce restricţie de tonaj. Fac apel la toţi locuitorii Iaşului care vor intra în program de construire de locuinţe să facă trimitere către furnizorii de betoane, să trimită acele betoniere cu un tonaj adecvat categoriei de trafic care trebuie traversat. Nu trebuie crezut că dacă el îşi face casă nu ştiu unde în oraş, iar furnizorul de betoane este localnic, este altă restricţie de circulaţie decât pentru unul care este în tranzit prin oraş„, a mai precizat viceprimarul Chirica. Noul regulament de organizare a circulaţiei va cuprinde şi sancţiuni pentru acei şoferi care nu respectă restricţiile de tonaj. În plus, documentul va reglementa şi programul de aprovizionare a magazinelor din oraş. Noul regulament ar trebui să intre în dezbatere publică în perioada următoare şi să fie implementat până la sfârşitul anului.

ziaruldeiasi.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.