spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
12.6 C
Vaslui
11-mai-2024

Ieseni, de maine pregatiti-va nervii!

- Advertisement -

Soferi, pietoni sau clienti ai RATP ne va fi dor de traficul infernal care a fost anul trecut in oras. Asta pentru ca nu a fost nimic fata de ce se anunta pentru acest an, incepand chiar din zilele urmatoare. Fata de santierele deja in lucru, se vor mai deschide altele pe artere extrem de circulate: pe Independentei, pe toate strazile din zona centrala, pe Stefan cel Mare, care va fi inchis, iar in curand si pe soseaua Nicolina. Adaugand la acestea si santierele actuale, avem deja o imagine a unui oras santier, in care doar mersul pe jos va fi previzibil ca timp. Desi toate acestea se stiu din toamna, nimeni din Primarie nu are un plan pentru a face orasul cat de cat functional. Capac la toate: membrii Comisiei de Circulatie nu s-au mai intrunit de mai bine de trei saptamani. Nu ne ramane decat o varianta: de miine, pregatiti-va nervii!
Trafic paralizat, utilaje si zgomot la toata zona centrala si zeci de transee sapate in strazi va fi tabloul general din aceasta primavara. Primaria va deschide in luna martie lucrarile in Fundatie, Indepen­dentei, bulevardul Stefan cel Mare si spatele Primariei. Vor fi facute asfaltari, schimbari de conducte, modernizari de trotuare, toate urmand sa inceapa concomitent, fara nicio strategie de fluidizare a circulatiei auto. De altfel, desi 1 martie este maine, Comisia de Cir­culatie din cadrul Primariei, in care are reprezentanti si Politia Rutiera, nu s-a mai intrunit de cel putin 3 saptamani.

Zonele critice

Zona critica in traficul iesean va fi si in acest an santierul de la Fun­datie si de pe bulevardul Indepen­dentei. Municipalitatea a anuntat ca incepand cu 11 martie se va lucra in doua schimburi pentru ca proiectul pasajului subteran Mihai Eminescu sa fie finalizat la timp. Lucrarile au fost intarziate si de construc­tori,care nu au lucrat in ritm sustinut din cauza problemelor cu banii. „Era cat pe ce posibil ca ei sa se retraga din acest amplasament si sa refacem licitatia, sa cautam alt constructor. Am convenit sa facem o parte din plati acum si sa urgentam lucrarile la pasajul Mihai Eminescu. Au foarte multe santiere deschise in tara si nu reusesc sa incaseze si nu pot face provizionarile”, a declarat primarul Gheorghe Nichita. In urmatoarele luni, zona va vui de utilajele constructorilor nonstop din cauza termenului de finalizare care este foarte strans. Pana in august, Primaria trebuie sa termine constructia pasajului subteran, sa asfalteze bulevardul Independentei si sa toarne stratul de uzura in Pacurari si pe strada Elena Doamna. Graficul de lucrari pare imposibil de atins. Municipalitatea sustine ca, pana in luna iunie, va fi terminat tot tronsonul cuprins intre soseaua Pacurari si Fundatie. Si bulevardul Indepen­dentei ar urma sa fie asfaltat in mai, desi constructorii au lansat termenul de august. Prima artera finalizata din proiectul axei est-vest ar urma sa fie strada Elena Doamna. Municipalitatea a avansat luna aprilie ca termen pentru turnarea ultimelor straturi de asfalt, modernizarea trotuarelor si marcajele rutiere.

Fara tramvaie

Transeele din Fundatie vor incurca si mai mult circulatia auto. Municipalitatea trebuie sa acopere pasajul subteran din aceasta zona pentru a monta linia de tramvai, obiective din doua proiecte euro­pene diferite cu alte termene de finalizare. Astfel, Primaria a anun­tat ca, in cursul lunii martie, va opri circulatia tramvaielor in nodul de la Fundatie pentru a finaliza aceste lucrari. Tramvaiele vor fi inlocuite din nou cu autobuze, care s-ar putea sa circule in Copou timp de doua luni. „Arheologii au dat descar­care arheologica pentru pasaj, astfel ca se poate incepe sapatura in Fundatie. Saptamana viitoare vom stabili ziua cand vom opri tramvaiul spre Copou si vom merge cu autobuzele. Au nevoie de aproximativ doua luni pentru a turna peretii si grinzile la pasaj. Daca nu facem acest lucru, nu finalizam proiectul axei culturale la sfarsitul lui iulie si nu terminam pasajul pana la inceperea anului scolar. Dorinta mea e ca, cel tarziu pe 1 octombrie, sa terminam pasajul de la Fundatie”, a mai declarat primarul.

Se inchide Stefan

Nu doar traficul de pe bulevardul Independentei va fi sugrumat, ci si cel de pe bulevardul Stefan cel Mare. Imediat ce vremea va permite, vor incepe si aici lucrarile de modernizare a bulevardului cu piatra cubica. Circulatia va fi in­terzisa mai intai pe sectorul cuprins intre strada I.C. Bratianu si strada Horia (Casa Modei), apoi pana in Piata Unirii. Pe aceste portiuni va fi montata piatra cubica, iar trotuarele vor fi reabilitate. Dupa lucrari, portiunea nu va fi transformata in pietonal, ci va fi redata traficului auto. Si strada I.C. Bratianu va fi inchisa pentru ca municipalitatea sa o modernizeze tot cu piatra cubica. Calvarul rutier nu se va opri aici. Toata zona din spatele Primariei va fi in santier. Treptat, toate strazile vor fi inchise pentru a fi asfaltate.

Printr-un alt proiect european care are termen de finalizare la sfarsitul lunii noiembrie, trebuie asfaltate 11 strazi din spatele Pri­mariei. Ofi­cialii intentioneaza sa des­chida santierul odata cu incal­zirea vremii, la fel ca celelalte san­tiere. Practic, toata zona din fata Teatrului National, spatele Prima­riei pana la Hala Centrala si Barboi vor fi pline de transee. Traficul va fi blocat pe strazile Agatha Barsescu, Ion Baciu, Costache Negri, Barboi, stradela Barboi, precum si Ar­meana, Sf. Sava, Dancu, Matei Millo, Vovidenie si Vasile Stro­iescu. Lucrarile de 4,3 milioane de lei vor continua cu modernizarea parcarii de la Teatrul National, cea din spatele Primariei si cea de la intersectia dintre strada Armeana si Barboi.

Colac peste pupaza: inlocuiri de tevi in tot Centrul

Inainte de toate aceste asfaltari, municipalitatea va trebui sa de­mareze alte sapaturi pentru schimbarea conductelor de termoficare din subteran. Toata zona centrala va fi rascolita pentru inlocuirea tevilor, iar lucrarile sunt anuntate tot pentru luna martie. „Saptamana viitoare vom finaliza cu cei doi constructori graficul de lucrari astfel incat devierea acestei magistrale sa o facem in momentul in care oprim furnizarea agentului termic. Apoi vom da termen constructorului sa termine bulevardul Independen­tei”, a declarat Nichita. Traseul con­ductei noi porneste de la caminul de la Biserica Sfantul Ni­colae Domnesc si va traversa bulevardul Anastasie Panu, asfaltat de mai putin de un an. Santul va continua in lungul strazii Costache Negri si se va opri la PT Hala Centrala. Sapaturile vor continua insa de la Prefectura pe strada Agatha Barsescu, intre E.ON si parcul de joaca, prin spatele Primariei, pana la parcarea din fata Teatrului National, si va traversa intersectia cu I.C. Bratianu. Noua conducta de termoficare s-ar putea sa strice si pavajul de pe bulevardul Stefan cel Mare, montat de cateva luni. Mo­dernizarea magistralei 2 prevede schimbarea conductei subterane care trece prin parcul din fata Teatrului National. Transeele vor sparge o parte din trotuarele si pavimentele din parc si vor traversa bulevardul Stefan cel Mare pentru a ajunge in curtea Mitropoliei. Va mai fi spart pe strada Cantacuzino, pana pe strada Petru Movila si pana pe varianta Uzinei. Strazile muni­cipiului nu vor fi sufocate doar de lucrarile europene. Primaria va inaugura tot in luna martie campania de primavara. Acest lucru in­seamna ca muncitorii si utilajele de la Citadin vor da peste cap traficul din oras, odata cu plombarea gropilor. Un fond de 4 milioane de lei va fi alocat pentru campania de primavara care va debuta tot in luna martie. Inter­ventiile pentru repa­ratiile la strazi vor incepe pe 15 martie si vor dura pana in luna mai.

Cum se pregatesc edilii

Zecile de santiere care se vor deschise in oras nu par sa-i ingrijoreze pe oficiali in ceea ce priveste gestionarea traficului. Soferii se vor confrunta din nou cu o multime de lucrari, in puncte critice din oras, cu blocaje si ambuteiaje, fara ca municipalitatea sa aiba un plan concret sau macar o viziune pentru fluidizarea traficului in zona santie­relor. „Nu va fi mai mare santierul decat a fost, pentru ca si anul trecut a fost foarte greu la un moment. S-a adaptat si traficul si politia rutiera. Vom avea grija in continuare sa fluidizam traficul in oras. Sunt ore de trafic mai dificile. De aceea vom pleca de acasa mai devreme. Nici nu pot opri proiectele, pentru ca au termene fixe. Facem cu totii efortul. Cand vom termina proiectele vom compensa printr-o circulatia mai buna”, a promis primarul Gheorghe Nichita. Masuri de trafic concrete se anunta in cativa ani. „Nu exista cineva care sa spuna ca asa trebuie facut neaparat. Suntem mereu intr-o alta situatie, de azi pe maine. Cand vom finaliza zona centrala, vom incepe, din ma­suratori prin managementul de trafic, sa luam masuri. Dar de azi pe maine nu putem face schimbari”, a mai spus primarul.

www.ziaruldeiasi.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.