spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
11.5 C
Vaslui
11-mai-2024

Soseaua de centura a ramas in aer

- Advertisement -

S-a renuntat la continuarea variantei de trafic greu de la intersectia cu DJ 248 Iasi-Vaslui, pana la intersectia cu DN 28 Iasi-Albita. Se vor aloca in acest an numai 25 de milioane de lei, din care 14 se vor duce la firma Vega’93 Galati pentru lucrari mai vechi. Raman 14 milioane care se vor folosi pentru o parcare si iluminat.
Una din cele mai importante investitii din judet va primi ceva maruntis de la Guvern. Sefii de la Directia Regionala de Drumuri si Poduri Iasi au anuntat ca ar putea sa beneficieze de suma de 25 de milioane de lei pentru a finanta in continuare proiectul de constructie a centurii din municipiu. Ceea ce pare un inceput promitator pentru continuarea investitiei se dovedeste a fi doi pasi inapoi. In loc sa fie folositi pentru reparatii sau pentru o noua etapa din proiectul centurii, banii vor ajunge tot la Vega ’93 Galati pentru achitarea unor datorii. Mai mult de jumatate din suma care ar putea fi alocata se vor duce pe lucrari executate, dar neplatite. 14 milioane de lei vor fi virati in contul datoriilor catre constructor. Contractul de lucrari intre DRDP si Vega ’93 Galati se ridica la 225,15 milioane de lei, fara TVA, datoria care va fi achitata incadrandu-se in aceasta suma. „Au fost prinsi bani pentru centura anul acesta. 14 milioane de lei se duc pe lucrari executate, dar neplatite. S-a terminat bugetul pe 2012 alocat centurii si s-au raportat datoriile pe 2013. Vor fi platite lucrari din data anterioara receptiei, adica asfaltari, consolidari la corpul drumului, lucrari hidrotehnice, drenuri, foraje, marcaje rutiere, indicatoare si parapeti”, a declarat Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iasi. Restul sumei alocate de guvernanti ar trebui folosita pentru continuarea centurii ocolitoare.

Doar 11 milioane lei de cheltuit in 2013

Si la acest capitol au aparut schimbari de ultima ora. Reprezentantii DRDP au decis sa schimbe ordinea prioritatilor din cadrul proiectului. Pana acum se dorea continuarea variantei de trafic greu de la intersectia cu DJ 248 Iasi-Vaslui, unde se opreste acum centura, pe bulevardul Poitiers si pana la intersectia cu DN 28 Iasi-Albita. S-a renuntat deocamdata la acest obiectiv si se va continua proiectul centurii cu varianta de trafic usor. Aceasta investitie are o valoare de 120,9 milioane de lei, cu tot cu TVA. Cum suma de 11 milioane de lei nu ar acoperi nici 10% din valoarea lucrarii, sefii institutiei au ales sa finanteze obiective de importanta mai mica, cum este constructia unei parcari si iluminarea unor intersectii. Locurile de parcare vor fi amenajate de-a lungul variantei de trafic greu, la kilometrul 11^600, iar instalatia de iluminat va fi reabilitata pe lungimea intregii sosele, adica pe cei aproape 14 kilometri. „Trebuie sa vedem unde folosim banii. Sunt sigur ca ii vom primi, dar trebuie sa vedem unde ii folosim. Vom pura o discutie si cu Primaria pentru a vedea unde sunt prioritatile”, a mai spus Laicu.

Varianta de trafic usor de 8 km costa 120 milioane lei

Soferii vor mai aveam mult de asteptat pana vor putea ocoli traficul din oras. Cei 28,9 milioane de euro pentru varianta de trafic usor nici nu au fost prinsi in bugetul de stat pe 2013. Proiectul centurii usoare nu este prevazut cu finantare integrala. Noul drum se va desprinde din varianta de trafic greu din sensul giratoriu de la intrare in localitate Uricani, va continua pe strada Cicoarei, strada Arhitect Berindei pana la intersectia cu soseaua Nicolina. A fost proiectat si un pod care se va desprinde din varianta de trafic usor si va traversa raul Bahlui pana in Dacia pe strada Stramosilor. Cei 8,17 kilometri de sosea, din care 610 metri sunt podul spre Nicolina, costa 120,9 milioane de lei. De altfel, sefii DRDP Iasi au mai scos o data la licitatie varianta de trafic usor. Procedura, organizata in toamna anului 2011, a fost anulata din cauza unei contestatii, si ulterior blocata din lipsa fondurilor.

Lista de investitii a fost umpluta la refuz de sefii DRDP. Deocamdata, proiectele sunt la nivel de propuneri si s-ar putea sa nu fie finantate, tinand cont de contextul national. „Am facut mai multe propuneri. Cred ca va fi prins reabilitare la DN24 C Manoleasa-Radauti Prut, precum si DN28 Albita-Iasi pana la calea ferata”, a specificat directorul DRDP. Primul proiect ar costa 103,4 miloane de lei, fara TVA.

www.ziaruldeiasi.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.