spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
15.8 C
Vaslui
11-mai-2024

Directia Regionala de Drumuri a inventat plomba de o zi

- Advertisement -

Azi sunt puse, si maine sar. „Sambata au venit cu o camioneta plina cu bitum rece. Sase flacai mergeau in urma masinii si fluierau. Duminica, tot bitumul era zburat din gropi”, ne-a spus Dan Muraru, un locuitor din Schitu Duca. Seful DRDP sustine ca plombele lui tin de sapte ori mai mult. „In zona Tomesti, plombele au tinut o saptamana”, explica Ovidiu Laicu.

Drumarii din Iasi par sa-si bata joc de soferii care isi rup masinile in gaurile de pe strazi. Sefii de la Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) au decis sa plombeze craterele printr-o metoda rapida, ieftina si total lipsita de randament. Plombele improvizate sar in cateva zile, spre marea disperare a conducatorilor auto care tranziteaza judetul pe DN 28 sau DN 24. In cazul in care soferii se intreaba de ce plombele puse pe drumurile nationale zilele trecute nu mai exista, raspunsul este simplu. Drumarii folosesc orice alt material pe care il au la indemana pentru a astupa gropile. In Iasi se foloseste un amestec din zgura si ciment, la Suceava se asupa gropile cu resturi de pavele, iar la Neamt sau Campulung Moldovenesc, cu balast sau calcar.

Reprezentantii DRDP Iasi au realizat o inventariere a gropilor care au aparut peste iarna in drumuri si au ajuns la o suprafata a carosabilului degradat care depaseste 4.200 mp pe toata regionala. Pe raza judetului Iasi, gropile care au aparut dupa iarna au o suprafata totala de 650 mp. Din aceasta, drumarii au plombat cu „amestecul – minune” gropi de 150 mp. Reteta provizorie la Iasi este un amestec din lidonit si ciment, in proportie de 3/1. Reparatiile cu acest amestec consuma forta de munca si materiale, care sunt cumparate de la firma Vega ’93 Galati, insa sunt total ineficiente. Soferii au ajuns la capatul rabdarii din cauza plombelor care dispar a doua zi. „Sambata au venit cu o camioneta plina cu bitum rece. Sase flacai mergeau in urma masinii si fluierau. Aruncau trei lopeti si plecau la urmatoarea fara sa-l batuceasca. Duminica, tot bitumul era zburat din gropi. In bataie de joc a fost toata lucrarea. Ori cineva incearca sa ne prosteasca. Nu exista nici cea mai mica preocupare pentru asa ceva”, ne-a spus Dan Muraru, un locuitor din Schitu Duca.

Si drumul national 28 Tomesti-Albita arata ca dupa bombardament. Pana si sefii DRDP recunosc ca abia au plombat si trebuie sa intervina din nou. „In zona Tomesti, plombele au tinut o saptamana si acum trebuie sa trimit din nou echipa. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale ne-a aprobat cererea sa achizitionez mixtura calda si sa plombez spre Albita”, a spus Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iasi. O situatie la fel de dramatica este si pe DN 28 Targu Frumos-Pascani. Cel putin in zona comunei Ruginoasa, drumul este atat de gaurit, incat soferii sunt nevoiti sa circule pe contrasens. Drumurile nationale care traverseaza municipiul nu fac nota discordanta. Soferii dau de gropi la tot pasul mai ales in zona Bazarului, dar si in Bucium.

Contract de 23 milioane de lei pentru judetul Iasi

Si sefii de la DRDP Iasi recunosc ca plombarea nu este una de durata, prin urmare, nici eficienta. Acestia au explicat ca nu pot plomba cu alte materiale pentru ca statiile nu sunt pornite. In plus, DRDP nici nu are contract pentru lucrarile de intretinere a drumurilor nationale. Abia ieri a fost organizata licitatia la Bucuresti. Contractul pentru judetul Iasi se ridica la 23,2 milioane de lei, fara TVA. „Este mai mult o lucrare de arta acum. Interventile sunt provizorii, cu costuri minimale, cu materiale recuperate. Costa doar manopera si utilajele. Evit sa folosesc mixtura stocabila pentru ca este foarte scumpa. Nu putem sa punem mixtura calda pentru ca nu permite vremea”, a declarat Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iasi.

Institutia a facut improvizatii si pe celelalte drumuri din Moldova. Gropile din Neamt si din Campulung Moldovenesc sunt acoperite cu calcar, iar in zona Petru Voda spre Targu Neamt, craterele sunt astupate cu balast amestecat cu nisip. Cea mai „ingenioasa” metoda se foloseste in Suceava. Drumarii acopera gaurile din drum cu pavelele recuperate de la trotuare. „Punem un strat de balast si apoi punem pavelele si apoi nisip. Am pavelat gropile pe DN 2 Falticeni-Suceava sau intre Spataresti si Vicovu de Sus”, a mai spus directorul DRDP Iasi.

www.ziaruldeiasi.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.