spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
12.6 C
Vaslui
11-mai-2024

PASAJUL LETEA, INFRASTRUCTURĂ MODERNĂ DIN PRIMĂVARĂ

- Advertisement -

– Primăria Bacău a semnat contractul de execuție pentru modernizarea Pasajului Letea, iar lucrările vor începe în această primăvară u investiția se ridică la 7,2 milioane de lei, din care fondurile europene nerambursabile sunt peste 5,7 milioane lei – lucrările vor consta de la modernizarea suprastructurii, infrastructurii, a carosabilului și până la iluminatul public

Pasajul Letea, mai cunoscut de toți băcăuanii ca podul Narcisa sau podul de la Orizont, se va moderniza din temelii. Primăria Bacău a organizat ieri o conferință de presă pentru a prezenta investiția, date tehnice despre lucrare și termene. Au participat viceprimarul Mihai Șuștac, administratorul public Leonard Pădureanu și directorul de proiect Florin Mateuță.

“Această investiție, pe lângă beneficiile de trafic pe care le va aduce, va crea totodată și 50 de locuri de muncă pentru cetățenii municipiului Bacău. Lucrările sunt necesare deoarece pasajul este vechi și singurele reparații, doar în privința extinderii carosabilului, s-au efectuat în 1993. Vom realiza cele mai complexe lucrări de reparații și modernizare ce s-au făcut până acum la acest obiectiv. Lucrările vor începe în această primăvară”, a declarat viceprimarul Mihai Șuștac.

Leonard Pădureanu a vorbit despre programul de investiții în infrastructura orașului, cu rezolvarea problemelor de trafic la intrările și ieșirile din municipiu. “Toate aceste investiții se leagă între ele. Am început cu podul Șerbănești, au urmat pasajul subteran și ieșirea spre Onești, contractul pentru modernizarea și supralărgirea pasarelei Mărgineni a fost semnat, se vor moderniza străzile Calea Moinești, Mioriței, Milcov, pasarela Milcov, pasajul Letea și apoi strada Ștefan cel Mare”, a spus administratorul public al orașului. Managerul de proiect a furnizat datele tehnice. “Se va interveni asupra rosturilor de protecție, acolo unde sunt cele mai mari probleme. Se va reface carosabilul, se vor schimba instalația de iluminat, cablurile și se vor monta corpuri moderne de iluminat public. Proiectantul a gândit ca lucrările să se execute pe câte două benzi de circulație, iar pe celelalte două să se circule cu restricție. Lucrarea are ca termen de finalizare zece luni, iar garanția pentru astfel de lucrări va fi de trei ani”, a declarat Florin Mateuță.

Un nou proiect cu finanțare europeană

Proiectul “Reabilitare a Pasajului Letea din municipiul Bacău” se va realiza cu finanțare europeană, prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013, Axa prioritară “Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor – poli urbani de creștere”. Municipiul Bacău a fost declarat un astfel de pol în timpul Guvernului Tăriceanu, fapt care a adus peste 25 milioane de euro în oraș, pentru infrastructura rutieră și socială. Investiția la pasarelă se ridică la 7,2 milioane de lei, din care 5,7 milioane lei sunt fonduri europene nermabursabile. La final vor crește accesibilitatea pe străzile din oraș, durata de exploatare a pasajului, capacitatea de trafic, siguranța traficului, se reduc cheltuielile de întreținere curentă a acestuia, se fluidizează circulația și se va îmbunătăți imaginea zonei.

Lucrări ce se vor realiza

Modernizarea pasajului va fi realizată de o asociere de firme formată din SC Instal Design Bacău, SC Marste Bacău și Societatea de Construcții în Transporturi București SA. Aceasta din urmă este una cu lucrări de referință pe plan național, ea făcând pasajul Victoria, podul Grant din Capitală și a proiectat podul peste Dunăre și peste ecluza Sârbi – Vadu Oii la Porțile de Fier. La nivelul căii de rulare se vor face lucrări de acoperire cu beton asfaltic, montarea unui sistem modern de hidroizolații, montarea unui nou parapet, înlocuirea completă a instalației electrice, cu stâlpi moderni, la nivelul elementelor de rezistență ale suprastructurii și infrastructurii pasajului și a zidurilor de sprijin ale rampelor de acces, se vor executa lucrări de reparații ale suprafețelor de beton afectate de infiltrațiile de apă, se vor amplasa instalații antiseismice și se va vopsi cu vopsele speciale, anticorozive. La finalul lucrărilor, se estimează că viteza medie de circulație și fluența traficului vor crește cu 17,5%, ceea ce va duce la reducerea timpului de circulație pe pasaj cu o medie 15%, dar și la o diminuare a poluării, prin scăderea consumului de carburant pentru transportul în comun, cu 13 – 16%.

Pasajul nu a suferit până acum lucrări ample de reparații și modernizare

Pasajul Letea a fost construit în 1964, cu o parte carosabilă de 12 metri lățime și două trotuare de 2,25 metri fiecare. Ca urmare a creșterii traficului rutier, în 1993 s-a decis mărirea părții carosabile la 14 metri lățime și desființarea trotuarelor pe toată lungimea pasajului. În cei aproape 50 de ani de exploatare, la elementele structurale ale pasajului s-au produs o serie de degradări, atât din cauze naturale, cât și din exploatarea la un trafic de mare intensitate ca număr de vehicule și tonaj. În 1993 nu s-a intervenit însă și la suprastructură și infrastructură.

Pasarelă pietonală și pistă de biciliști, un proiect separat

Primăria Bacău mai are în vedere un proiect care îl va completa pe acesta. “În plan avem un proiect prin care, în partea vestică a pasajului Letea, se va construi o pasarelă pietonală și o pistă de bicicliști. Acest proiect este separat de acesta. La fel, ne gândim și la o amenajare pentru zona de sub pasaj. Codul Rutier ne interzice însă să facem acolo locuri de parcare”, a precizat Florin Mateuță.

www.ziaruldebacau.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.