spot_img
spot_imgspot_img
29.1 C
Vaslui
03-iun.-2024

O treime dintre români a cumpărat cu ocazia Black Friday; 70% s-au declarat nemulţumiţi de reducerile aplicate

- Advertisement -

Aproape trei sferturi dintre români (70%) s-au declarat nemulţumiţi de procentul de reducere aplicat cu ocazia Black Friday şi doar o treime (31%) a cumpărat diverse produse, potrivit unui studiu realizat de agenţia full-service Exact Cercetare şi Consultanţă, dat luni publicităţii.

În contextul unei comunicări agresive a fenomenului reducerilor în toate mediile de comunicare, doar 31% dintre români au achiziţionat, totuşi, cu ocazia Black Friday, numărul mediu de produse cumpărate fiind de două, iar suma medie cheltuită cu această ocazie de 690 de lei.

Cele două produse achiziţionate în medie de un cumpărător fac parte din intervale de preţ diferite – un produs de valoare mare (aproximativ 550 lei), împreună cu un produs de valoare mică (în medie 100 de lei).

Cele mai cumpărate produse au fost calculatoarele şi accesoriile PC, urmate de electronice şi electrocasnice. În plus, românii au cheltuit bani de Black Friday şi pe îmbrăcăminte, încălţăminte, telefoane mobile şi articole foto sau video. Produsele care nu s-au bucurat de valuri semnificative de cumpărători cu ocazia reducerilor aplicate au fost cărţile, aparatele de îngrijire personală, cosmeticele, CD-urile cu muzică şi filme, jocurile şi jucăriile pentru copii ori articolele de sport şi timp liber.

Mediul online a fost preferat de români în proporţie de 82%, în timp ce doar 31% au ales să cumpere direct din magazin. Pentru achiziţionarea produsului scump, online-ul a ieşit învingător şi în acest caz, cu 76%. Procesul de cumpărare, uşurinţa cu care a fost găsit produsul pe site, timpul de livrare şi întrunirea specificaţiilor tehnice şi de calitate au fost procese cotate cu indexuri de satisfacţie de peste 8, ce reflectă încântarea celor care au cumpărat cu ocazia Black Friday.

Potrivit cercetării, aproape jumătate dintre românii care au cumpărat de Black Friday au optat pentru Emag (45%), în timp ce Flanco şi Altex s-au situat pe poziţiile 2 şi 3 în ceea ce priveşte preferinţele consumatorilor, la o distanţă foarte mică unul de celălalt – 10 %, respectiv, 9%.

În ceea ce priveşte procentul de reducere practicat de Black Friday, 70% s-au declarat nemulţumiţi, aşteptându-se ca acesta să fie de 40-50%, comparativ cu cel de aproximativ 20%, practicat de majoritatea magazinelor ori companiilor participante la program.

Cei care au trăit experienţa shopping-ului de Black Friday au acordat nota 8 întregului proces. Deşi problemele tehnice create de numărul mare de vizitatori au deranjat, nu acesta este principalul factor care influenţează satisfacţia cumpărătorilor, aceştia aşteptându-se la astfel de probleme. Specificaţiile tehnice şi calitatea produsului sunt cele care influenţează cel mai mult satisfacţia generală, urmate de uşurinţa în a găsi produsul pe site.

Suma medie cheltuită pentru achiziţionarea unui produs scump a fost de 550 de lei, cumpărarea realizându-se chiar în ziua de vineri pentru 72% dintre români. În cazul acestor produse, reducerile au fost mai mari, discount-ul mediu fiind de aproximativ 33%. Dar şi în această situaţie, aşteptările consumatorilor se situau la un alt nivel, fiind vizate reduceri de circa 50%.

Studiul a cercetat şi percepţia românilor vis-a-vis de Black Friday, eveniment care a adunat percepţii contradictorii în rândul publicului: deşi 60% dintre români cred că acesta este doar o promovare agresivă şi că sunt acordate reduceri doar la acele produse care în mod normal nu se vând, în acelaşi timp peste 50% dintre ei consideră că Black Friday îi determină să stea mai mult online decât în mod obişnuit (42%), să creadă că numărul de categorii şi mărci de produse reduse este mare în această zi (59%) şi că merită să aştepţi Black Friday dacă vrei să-ţi cumperi produsul dorit (37%).

Comparând profilul cumpărătorilor online de Black Friday cu profilul cumpărătorului online în general, nu există diferenţe semnificative mari. Dacă, de regulă, el are vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani (36%), este căsătorit (86%), este bărbat (54%), are studii superioare (58%) şi un venit personal între 800 şi 1.400 de lei (26%). Singurele diferenţe care apar sunt cele legate de vârstă şi educaţie.

Cu ocazia Black Friday, s-au remarcat mai mulţi cumpărători în rândul celor cu vârste cuprinse între 25 – 34 ani şi cu studii superioare.

Deşi targetul acestui studiu (persoanele active online) se informează în principal de pe Internet, principala sursă în construirea awareness-ul fenomenului Black Friday a fost reprezentată, totuşi, de TV, cu un procent de 59%.

Pe poziţia a doua, cu 36%, s-au situat deopotrivă internetul, persoanele apropiate şi presa scrisă. Deşi Black Friday a devenit deja o tradiţie în Occident, iar la noi în ţară un fenomen care a luat amploare în ultimii ani, aproximativ jumătate dintre persoanele intervievate (48%) au auzit de „Vinerea neagră a cumpărăturilor” abia în acest an, relevă studiul.

La studiu au participat persoane cu vârste cuprinse între 16 şi 70 de ani, rezidente în localităţile urbane cu peste 50.000 de locuitori, utilizatoare frecvente de internet, care cumpără cel puţin o dată pe an dintr-un magazin online. Volumul eşantionului a fost de 1.016 respondenţi, care au răspuns la chestionar, acesta fiind administrat via internet. Culegerea datelor a fost realizată în intervalul 29 noiembrie – 3 decembrie. ,

Exact Cercetare şi Consultanţă este o agenţie full-service, activă pe piaţă din anul 2008, cu o echipă de oameni în care profesionalismul este susţinut de entuziasm şi implicare.

AGERPRES.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.